Mel

胡思乱想 风景 喵 和我

©Mel
Powered by LOFTER
 

I love you but sometimes you make me crazy

I love you but sometimes you make me crazy - Chris Rubeo
我爱你但是有时候你让我发疯
Credits
chrisrubeo.com
Released March 24, 2013
Chris Rubeo - vocals , organ,percussion, programming
Madeline Wise - vocals
Elizabeth Wu - violin


It's a long day when I'm waiting for you
等待你的时候 分分秒秒都很漫长
It's a long day with you on my mind
想你的时候 分分秒秒都很漫长
I press my hands into my jacket pockets
我将双手插进外套的口袋
It's a long day with on my mind
想你的时候 分分秒秒都很漫长

But I know you love patience
我知道你喜欢我有些耐心
And so I'm trying
所以我试着这样做
Oh, I'm doing what I can
我正尽我所能
You know I've never been good at waiting
但是 你知道的 我最不擅长的就是等待

I don't want to be another locked door
我不想呆在一扇上锁的门后
And you know how to l hate to see your sad so I
你知道的 我不愿看到你的悲伤失望 所以我
Push my hands into my jacket pockets
我把双手塞进外套的口袋
And I'm hoping that you don't change your mind
我希望你不会改变你的心意

I know you love intrigue
我知道你喜欢我激起你的兴趣
So I'm hiding
所以 我躲藏起来
Oh, I'm doing what I can
我正尽我所能
You know I've never been so good at waiting
你知道的 我最不擅长的就是等待



唠叨
A.是从The Outs里认识的歌手 小小的一部网剧 多次听到他的歌 导演你好偏爱这个歌手啊
B.基本都是大白话的翻译 水平不咋地 只是自己消遣 外加熟悉一下新的手机键盘
C.“intrigue”这个词的翻译可能是最疑惑的 对于某些词汇 我处于只可意会不可言传的程度 无法准确的对接上中文 这个词一次N意 阴谋啊 诡计啊 甚至是通奸啊 最终选了一个我觉得比较称心的解释吧
D.选英文作品大概是想逃避西语吧 最近挺瓶颈期的

E.发布之后才发现 标题显示不下 忍痛删掉歌手的名字吧

01:14 02.05.2016
Mel